Norsk statsvitenskapelig tidsskrift 1985-2010

Det første nummeret av Norsk statsvitenskapelig tidsskrift utkom i desember 1985. Dette var det eneste nummeret som kom ut det året. Fra 1986 har tidsskiftet kommet ut med fire nummer i året. Norsk statsvitenskapelig tidsskrift var en videreføring og omlegging av Statsviteren som ble etablert i 1975. Dette var et meldingsblad for Norsk statsvitenskapelig forening. Statsviteren utviklet seg fra å være et rent informasjonsblad for medlemmene i foreningen til å fungere som et fagtidsskrift for de statsvitenskapelige miljøene i landet. Det var denne utviklingen som talte for en opprustning og omlegging av bladet til et rent statsvitenskapelig fagtidsskrift noe som ble gitt klart uttrykk for på årsmøtet i Norsk statsvitenskapelig forening i september 1985. Det første nummeret av tidsskiftet kom altså ut senere samme høsten.

Nedenfor har vi samlet innholdsfortegnelsene til tidsskiftet fra det første heftet kom ut høsten 1985 og til siste fullstendige årgang (2009). Det er bare artiklene og debatt/kommentarbidrag og lignende som er tatt med. Bokomtaler og redaksjonelt stoff er utelatt. Fra og med første hefte i 2002 er tidsskiftet tilgjengelig elektronisk. For medlemmer i Norsk statsvitenskapelig forening og andre abonnenter av tidsskiftet skal en kunne få tilgang på artiklene ved å klikke på tittelen til bidraget i oversikten her.

Utgivelsesår (Årgang)

Andre utgivelser