Oppstartsmøte for statsviterforeningen i Rogaland

Statsviterforeningen i Rogaland starter opp igjen.

Dato: Tirsdag 27. august, 2013.

Tid: 19.00 – 21.00

Sted: Arkeologisk museum, Peder Klowsgt. 30A, Stavanger.

Arrangører: Statsviterforeningen i Rogaland og Vitenskapsakademiet i Stavanger

Målet er at foreningen skal bli en møteplass for statsvitere fra både akademia og andre deler av yrkeslivet. Det skal være en arena for sosial kontakt og faglig påfyll. I den forbindelse er det etablert et interimsstyre som har påtatt seg ansvaret for å få i gang aktiviteter i foreningen. Det inviteres derfor til en samling på Arkeologisk museum i Stavanger tirsdag 27. august. Møtet vil ha to hoveddeler.

1. Først blir det et åpent møte med faglig innlegg av professor Bernt Aardal (se nedenfor).
  2. Deretter vil det bli et kort møte der vi konstituerer et permanent styre i foreningen.

Hvis noen ønsker å engasjere seg i styret er det bare å kontakte et av medlemmene i interimsstyret:

Program for den åpne delen:

• Valgforsker Bernt Aardal, Institutt for samfunnsforskning: «Er løpet kjørt? Stortingsvalget 2013 i valgforskningens lys».
  • Kommentar ved Tom Hetland, Stavanger Aftenblad.
  • Spørsmål og kommentarer fra salen